Infraestructures. A partir de dilluns 14 de juliol, el carrer de Pi i Margall quedarà tallat al trànsit entre els districtes de Gràcia i Horta-Guinardó.
A partir de dilluns 14 de juliol, el carrer de Pi i Margall quedarà tallat al trànsit entre els districtes de Gràcia i Horta-Guinardó a causa dels treballs de pavimentació destinats a substituir l’actual calçada central.
L’actuació preveu la instal·lació d’un paviment d’aglomerat asfàltic més resistent i segur, pensat per adaptar-se a l’ús intensiu i per millorar l’adherència de la senyalització viària, especialment als passos de vianants. Els treballs s’executaran per trams i s’allargaran fins a mitjans d’agost, amb una previsió de finalització total al llarg del mes.
La primera fase dels treballs es durà a terme del 14 al 20 de juliol al carrer de Pi i Margall, entre els carrers de l’Escorial i de Pau Alsina, deixant obert el tram superior del carrer, fins a la ronda del Guinardó. A partir del 21 de juliol, els treballs i el tall s’estendran en tota la longitud del carrer.
La previsió és que les obres en el tram més proper a la Vila de Gràcia finalitzin abans de l’inici de la Festa Major, per tal d’evitar coincidències amb altres afectacions a la mobilitat durant la celebració.
Durant els treballs es mantindrà la circulació als carrers de Sardenya, que ja disposa d’un paviment asfàltic, i Pau Alsina, on l’actuació es farà per meitats per garantir un pas habilitat. La resta de carrers transversals quedaran en cul-de-sac i s’hi habilitaran els canvis de sentit necessaris per garantir l’accés als veïns i als serveis.
El tall al carrer Pi i Margall per les obres d’instal·lació del nou paviment implicarà algunes afectacions al transport públic. Principalment, afectarà els itineraris habituals de les línies de bus V19, 114 i N6 (Nitbus), així com la llançadora provisional de l’L4 de metro, actualment operativa per substituir el servei ferroviari interromput per obres.
Aquesta actuació forma part del compromís municipal per garantir una infraestructura viària més segura, eficient i adaptada a les necessitats reals de mobilitat, especialment en un eix amb una alta demanda de transport públic. Tot i les afectacions temporals, es treballa per minimitzar les molèsties al veïnat i garantir l’accessibilitat durant tot el període d’obres.