Medi Ambient. Es presenta un informe de Barcelona Regional per valorar les opcions de millora de l’aeroport del Prat Josep Tarradellas dins del context d’emergència climàtica i postcovid que vivim.
El document analitza diverses alternatives sobre el futur de la infraestructura aèria dins el context actual de canvi climàtic i postpandèmia. L’informe, que s’ha treballat durant l’últim any, estudia també les afectacions ambientals de l’aeroport i els seus entorns.
L’informe exposa els beneficis i inconvenients, així com els principals impactes ambientals, de cinc propostes per millorar la infraestructura:
- Un model d’optimització de les pistes actuals sense necessitat d’augmentar-ne la superfície.
- La proposta plantejada per AENA, que vol ampliar la tercera pista de l’aeroport per permetre l’aterratge d’avions de grans dimensions, minimitzant l’impacte acústic i amb una baixa inversió.
- La construcció d’una quarta o fins i tot una cinquena pista sobre el mar.
- Un sistema aeroportuari Barcelona-Girona que no necessitaria ampliar les pistes a l’aeroport, preservaria els espais naturals de la zona i s’integraria amb el transport ferroviari d’alta velocitat.
- Mantenir l’àrea actual amb millores infraestructurals i operacionals i amb la substitució de vols de curt abast, amb un impacte ambiental baix.
El document, obert a tothom qui el vulgui consultar, s’utilitzarà a les taules de debat sobre el futur de la infraestructura i com a eina d’anàlisi de les diferents alternatives que hi ha.