- Imatge del carrer d’Urgell tallat per les obres dels FGC. Julia Arnau
Mobilitat i transports. A partir del 23 de febrer, i durant un any, no es podrà circular al carrer entre la plaça de Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires.
A partir del 23 de febrer, i durant un any, no es podrà circular pel carrer del Comte d’Urgell entre la plaça de Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires pels treballs de construcció de la futura estació de FGC a la plaça. L’avinguda Diagonal i les parades terminals de bus interurbà afectades pel tall es reconfiguren per tal de prioritzar els usuaris del transport públic.
Aquest tall s’afegeix al que hi ha en marxa des del gener al carrer del Comte Urgell entre el carrer de Rosselló i el carrer de Còrsega per la construcció de l’estació d’Hospital Clínic.
Canvis per prioritzar el transport públic
Les quatre parades terminals que donen servei a 13 línies de busos interurbans situades als carrers del Comte d’Urgell, del Comte Borrell i de Buenos Aires es reubicaran a la vorera muntanya de la Diagonal, entre la plaça de Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià.
Per poder encabir-les es reconfigurarà el tronc central de l’avinguda Diagonal entre el carrer de Numància i la plaça de Francesc Macià, que guanyarà més capacitat per als busos en tots dos sentits.
- Sentit sortida de la ciutat: es passarà d’un carril bus i tres carrils de circulació a dos carrils bus i tres de circulació.
- Sentit mar: quedarà un carril bus i un carril de circulació, un menys que actualment. L’altre es destinarà al trànsit en sentit sortida.
L’objectiu és afavorir l’accés dels vehicles privats a l’Eixample a través de l’itinerari Numància–Berlín–París.
Pel que fa a la xarxa pedalable, pròximament s’obrirà un carril bici unidireccional al carrer de Villarroel entre la Diagonal i el carrer de París, per tal de donar continuïtat als itineraris ciclistes de la Diagonal cap a l’Eixample i connectar amb la infraestructura ciclista dels carrers de Londres i de París.
El futur de l’L8
Els treballs de perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès inclouen la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres mitjançant tuneladora en la major part del traçat, i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC).